FANDOM

Trucizna
Sezon1
Oryginalny Tytuł Poison
Sezon 1
Numer odcinka 8
Data premiery 25 stycznia 2005
Data premiery (Polska) 25 października 2007
Czas trwania 45 minut
Poprzedni odcinek Wierność
Następny odcinek Nie reanimować

Trucizna - ósmy odcinek pierwszego sezonu.

StreszczenieEdytuj

W czasie testu z matematyki uczeń dostaje zapaści i został przetransportowany do szpitala, Princeton Plainborrow. Foreman i Cameron zostają wysłani do domu pacjęta aby poszukać narkotyków. W tym czasie pacjent dostaje drgawki. House podejrzewa zatrucie pestycydami. Z tego powodu skierowali pacjęta na mycie, w celu oczyszczenie go z trucizn znajdujących się na ciele. W czasie podawania leku przeciwko pestycydom derastycznie spada mu ciśnienie. Z tego powodu lekarze są zmuszenie do sztucznego uregulowania tętna pacjentowi. Stan pacjenta pogarsza się, dlatego Foreman proponuje nową metodę leczenie, podanie leku dostosowanego wyłącznie do jednego pestycydu. Dlatego Cameron udaje się ponownie do domu pacjęta aby dowiedzieć się jakim pestycyden został otruty. Znalazła pestycyd o nazwie disulfoton, na który Chase miał podać odpowiednią hydrolazę, jednak matka się na to nie zgodziła, twierdząc, że ten pestycyd się już skończył i nie miała go w domu. Po namowie House'a decyduje się na podpisanie zgody.

Jednak lekarze nie podają leku, ponieważ w tym czasie do szpitala trafia Chi Ling, chłopiec, który ma identyczne objawy. Chociaż mieszka gdzie indziej ma takie same objawy. Jedynym co ich łączy jest to, że dojerzdzają do szkoły tym samym autobusem. Chase i Cameron zostają wysłani do kierowcy autobusu aby zbadać autobus, czy nie ma w nim żadnych pestycydów. Dowiadują się, iż na trasie autobusu znajdowała się staw, przy którym ktoś robił opryski. Po znalezieniu trucizny, zespół House'a rozpoczyna leczenie. Podczas leczenia obaj chłopcy dostają drgawek. Lekarzom udaje się powstrzymać drgawki, ale obaj chłopcy mają niewydolność wątroby. Zespół House'a udaje się do domu obu chłopców aby sprawdzić, czy nie mają jakiegoś wspólnego źródła zatrucia. Jednak niczego nieznajdują. W rozmowie z rodzicami Chi Linga, House i Chase dowiadują się, że nosił on nowe ubrania, tak samo było w przypadku drugiego chłopca. Dlatego House podejrzewa, że to przez ubranie obaj chłopcy się zatruli. Badanie potwierdzają przypuszczenia i lekarze podają odpowiednią odtrutkę. Wtedy obaj chłopcy powrócili do zdrowia. Okazało się, iż spodniami, które kupili obaj chłopcy, handlował mężczyzna, który był również farmerem i przewoził w tym samym samochodzie ubrania oraz pestycydy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki