FANDOM

Nie reanimować
Sezon1.JPG
Plakat
Oryginalny Tytuł DNR
Sezon 1
Numer odcinka 9
Data premiery 1 lutego 2005
Data premiery (Polska) 1 listopada 2007
Czas trwania 45 minut
Poprzedni odcinek Trucizna
Następny odcinek Historie

Nie reanimować - dziewiąty odcinek pierwszego sezonu.

StreszczenieEdytuj

Podczas nagrywania piosenki, znany trębacz John Henry, przestaje oddychać i trafia do szpitala w Princton-Plainsboro.

Ze względu na to, że jest znany, House bierze przypadek. Pacjent jest leczony na zapalenie płuc, jednak House'a bardziej interesuje paraliż, a tym zajmuje się prywatny lekarz John'a Henrego, dr Hamilton, były szef Foremana. W czasie rozmowy Foremana z pacjentem okazuje się, że ten nie wierzy, iż przeżyje, dlatego chce podpisać dokument, w którym zabroni reanimacji.

John dostaje zapaści. Wszyscy czekają na jego śmierć, nikt nie podejmuje się reanimacji. House nie wytrzymuje i intubuje pacjenta, ratując go. Gregory otrzymuje zakaz zbliżania się do Henrego i pozew sądowy. Jednak dalej zleca swoim współpracownikom go badać. Okazuje się, że do szpitala ma przybyć dr Hamilton, aby odłączyć pacjenta od aparatury podtrzymującej życie.

House stawia się na rozprawie sądowej, dzięki swojej argumentacji, zyskuje czas na diagnozę pacjenta. House bez zgody Henrego podłącza kolejny lek. Spotyka wtedy Hamiltona, który doradza mu aby dał sobie spokój z pacjentem.

Hamilton odłącza Johna Henrego od aparatury podtrzymującej życie, jednak pacjent dalej żyje. Okazuje się, że ma porażenie jednej ręki. House idzie porozmawiać z pacjentem. Po namowach John zgadza się na leczenie.

Hamilton proponuje Foremanowi przeniesienie się do Los Angeles, aby mógł z nim pracować. Cameron znajduje skrzepinę w mózgu, która spowodowała porażenie ręki. Lekarze przeprowadzają operację, która kończy się powodzeniem.

Dodatkowo znika paraliż nóg, chociaż nie miało to nic wspólnego z operacją. House decyduje się na odstawienie wszystkich leków. Udowodni to, że pomogły leki House'a a nie Hamiltona. Następnie zamierza podawać leki pojedynczo, dzięki czemu będzie wiedział, który lek działa. Tak robi i pacjent ponownie traci czucie w nogach. House zleca rezonans i przywrócenie sterydów. W czasie rezonansu okazuje się, że pacjent ma naczyniaka tętniczo żylnego, który uciska rdzeń, przez co pacjent nie ma władzy w nogach.

John idzie na operację, dzięki której powraca do zdrowia i odzyskuje całkowitą władzę w nogach.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki