FANDOM

Detoks
Sezon1.JPG
Plakat
Oryginalny Tytuł Detox
Sezon 1
Numer odcinka 11
Data premiery 15 lutego 2005
Data premiery (Polska) 22 listopada 2007
Czas trwania 45 minut
Poprzedni odcinek Historie
Następny odcinek Medycyna sportowa

Detoks - jedenasty odcinek pierwszego sezonu.

StreszczenieEdytuj

W czasie jazdy samochodem młody chłopak zaczyna kaszleć krwią, dziewczyna, która kierowała, zagapiła się i doszło do wypadku.

Po konsultacji z Zespołem House'a okazuje się, że ma krwotoki od sześciu tygodni. Po badaniach okazuje się, że ma anemię chemolityczną. Lekarze mają trzy diagnozy: toczeń, narkotyki i nowotwór.

W szpitalu brakuje Vicodinu. Cuddy twierdzi, że House jest uzależniony. House zaprzecza. Zakładają się, że House wytrzyma tydzień bez leków, jeżeli przegra to znaczy, że jest uzależniony, natomiast jeśli wygra to nie będzie musiał chodzić do przychodni przez miesiąc.

W czasie badań okazuje się, że nie brał narkotyków. Wyniki na toczeń oraz na nowotwór też są negatywne. W tym czasie pacjent traci wzrok. Ma zakrzep w siatkówce oka lewego. Lekarze nie mogą go rozpuścić, ponieważ ma problemy z krwią. Zespół sugeruje infekcje w sercu. House zleca echo serca i antybiotyki.

Echo serca w porządku, a antybiotyki nie działają. Jednak dzięki nietypowej operacji Chase pacjent odzyskuje wzrok. Pacjentowi zaczyna szwankować wątroba. Lekarze wracają do diagnozy tocznia. Najpierw chcą wykluczyć zapalenie wątroby typu E. Jednak przed podaniem leków pacjent ma omamy o swojej kotce i krwawi z odbytu.

Wątroba przestaje działać całkowicie, pacjent zostaje wpisany na listę do przeszczepu. Lekarze nie mają żadnej diagnozy. Jednak House dowiaduje się, że niedawno chłopcy zmarła kotka, o której miał omamy. Twierdzi, że zmarła na to samo na co choruje pacjent. Lekarze jadą odkopać kota. House przeprowadze sekcje zwłok na kotce.

Po autopsji okazuje się, że kot zatruł się naftalenem. House sądzi, że tak samo chłopiec. Po lekach stan chłopca się poprawił.

House wygrał wygrał zakład z Cuddy, ale potwierdził, że jest uzależniony. Jednak nie chce przestać brać leku od którego jest uzależniony

Więcej z Fandomu

Losowa wiki